Finnes det «modig» reklame? «Nyere forskning (det vil si min daglige gjennomgang av kommentarfelt på Linkedin) viser at «modig» oftere og oftere brukes om reklamekampanjer. Det er et ord som klør meg feil vei», skriver Jørgen Bakke Fredriksen i dette innlegget.
Jungelens markedsføringslov – der de (tilsynelatende) grønneste overlever «Vi ser det ofte mer i ord enn i handling hos ulike markedsavdelinger og reklamebyråer der ute», skriver Jørgen Bakke Fredriksen.
Kan et selskap ta ansvar? «Det siste halvåret har svenske Aftonbladet avkledd Hennes & Mauritz og deres returordning for klær. Hvorfor fortsetter vi å tro på det H&M sier om egen grønnhet?», skriver Jørgen Bakke Fredriksen.
Morsom kommunikasjon – men skal man le eller gråte? «Det er riktig nok et par uker siden Helge Skivenes skrev at bærekraftskommunikasjon er kjedelig. Jeg så den litt sent. Heldigvis – eller kanskje dessverre – er bærekraft alltid dagsaktuelt», skriver Jørgen Bakke Fredriksen.
Begrepet bærekraft trenger en relansering «Bærekraft gått fra å være en demokratisk verdi til å bli et slogan.», skriver Jørgen Bakke Fredriksen og Linda Thorsteinsen.
Oslo kommune med Insta-suksess av kildesortering Fikk 17,000 flere følgere i løpet av ett år bare ved å forklare hvordan man kildesorterer.